
- Pomalu ale jistě se blíží období, kdy začnou pronajímatelé dostávat do svých schránek či na email vyúčtování služeb za rok 2019. Pro některé to je ale velkým „strašákem“. Jak s ním správně naložit?
Jak naložit s vyúčtováním v případě pronájmu bytu?
Jestliže pronajímáte byt a nájemce Vám hradí zálohy na služby, je vaší povinností předložit nájemci vyčíslení skutečných nákladů na služby. V drtivé většině případů nelze ale jednoduše předat nájemci stejné vyúčtování, které obdržel vlastník od správce budovy. Je to proto, že vlastník bytu hradí zpravidla jinou výši záloh správci budovy, než jakou hradí nájemce vlastníkovi.
Co je příčinou?
Pronajímatelé mají jednoduše (a často oprávněně) obavy, že by mohl vzniknout nedoplatek na službách, který by poté museli uhradit oni sami. Co tedy udělají?
- předepíšou nájemci zálohy na jednotlivé položky služeb (vodu, teplo ap.) o desítky, ne-li stovky procent vyšší oproti těm, které předepsal správce budovy jim (vlastníkům).
- nenahlásí změnu výše záloh na správce budovy a dále hradí původní výši uvedenou v evidenčním listu.
Přesně takto postupuje drtivá většina pronajímatelů. Bohužel ale bývají následky nepříjemné. Jakmile dojde na vyúčtování služeb, nastává situace, kterou si vysvětlíme na příkladu:
Chystáte-li se pronajmout nemovitost a nevíte přesně jak stanovit zálohy na služby, dejte nám vědět a my Vám nejen s tímto „oříškem“ pomůžeme. Pro spojení s námi můžete také nově využít chat, který najdete na webových stránkách vpravo dole. Jsme online každý pracovní den.
28.02.2020