Časté dotazy

Vy se ptáte, my odpovídáme. Odpovědi na nejčastější dotazy najdete níže. Nenašli jste, co jste hledali? Zašlete nám svůj dotaz pomocí chatu vpravo dole nebo na info@vasdomovnik.cz a my Vám odpovíme, jak jen to bude možné.

Děkujeme.

Časté dotazy

Časté dotazy

Většina realitních kanceláří cílí na zprostředkování jednorázových obchodů. My cílíme na utváření dlouhodobých a vzájemně prospěšných vztahů. Naší snahou je chránit majetek, šetřit čas a ve výsledku i peníze našich klientů.

Správa pronájmu Vás zbaví nutné znalosti složitosti nájemního bydlení (resp. složitostí ve vztahu pronajímatel vs. nájemce). Téměř všechny situace vyřešíme za Vás. Počínaje inzercí nemovitosti, přes obsazení a prověření nájemce, zajištění oprav až po vyúčtování služeb, urgenci případných neplatičů či ukončení smluv.

V tuto chvíli je pro nás prioritou pronájem a správa pronajatých bytů, domů. Do budoucna je možné, ze se vydáme i tímto směrem.

Nyní působíme v Plzni, Praze a v přilehlém okolí. Do budoucna se expanzi do dalších měst nebráníme, není to však naší prioritou.

Službu správa pronájmu nabízíme ve dvou variantách.

 

U varianty KLASIK je naše odměna 10% z nájmu vč. služeb (ze skutečně inkasovaných plateb od nájemce, tzn. nezaplatí-li nájemce, neplatíte ani Vy) a zajišťujeme za Vás takřka vše, co se pronájmu nemovitosti týká.

 

U varianty GARANT je odměna pro nás 15% z nájmu vč. služeb a Vy za to získáte garantovaný měsíční příjem. Nezaplatí-li nájemce, zaplatíme Vám my. Vznikl nedoplatek na službách a nájemce se nemá k úhradě? Uhradíme to my. U této varianty tedy získáváte 100% garanci pravidelného měsíčního příjmu a nejen to…

Smlouva o správě se uzavírá na dobu neurčitou, a to jak u varianty KLASIK, tak i u varianty GARANT. Výpovědní lhůta činí u obou variant 2 měsíce a začíná běžet od 1. dne měsíce následujícího po podání výpovědi.

Jednoduchá otázka, složitější odpověď – faktorů je mnoho.

 

Snažíme se vždy všímat každého detailu už při prvním kontaktu se zájemcem (ať už telefonickým či e-mailovým). Přijde-li zájemce na prohlídku, pak používáme vlastní zjišťovací otázky, kterými zájemce velmi dobře prověříme. Sociální sítě jsou dnes také mocný nástroj a reference, případně doložení např. výplatních pásek není výjimkou. V případě, že nás o svých kvalitách zájemce na prohlídce přesvědčí, přizveme jej k podpisu rezervační smlouvy, kdy před jejím podpisem zájemce podepíše souhlas s nahlédnutím do centrální evidence exekucí a přilehlých rejstříků (insolvenční atpod.), kde jej ještě finálně doprověříme.

Fond oprav resp. dlouhodobé zálohy na opravy a investice teoreticky do záloh na služby můžete dát také, ale má to své velké minus. Cokoli předepíšete do záloh na služby, musíte nájemci také vyúčtovat. Fond oprav může činit třeba i 2 000 Kč měsíčně, což je za rok 24 000 Kč. Ve chvíli, kdy by z fondu oprav nebylo v daném roce čerpáno, oněch 24 000 Kč byste museli vracet. Fond oprav je tedy vhodnější do záloh na služby nepředepisovat.

Obě varianty mají své pro a proti. V případě, že energie budou na nájemce přepsány a nájemce bude spolehlivý, je vše v pořádku. Pokud by se z něj vyklubal potížista, který přestane hradit zálohy, hrozí demontáž měřidel. Jejich připojení je nejen finanční zátěží, ale také časově náročné.

 

Ve druhém případě, tedy že si energie necháte na sebe a zálohy nájemci předepíšete v nájemní smlouvě, můžeme mluvit o riziku v podobě nedoplatku na službách. Pokud se tedy rozhodnete pro tuto variantu, je důležité nejen správné nastavení adekvátní výše záloh ale i následná průběžná kontrola spotřeby.

Vaš domovník

Nenašli jste zde svoji otázku a odpověď na ni?

Zašlete nám ji na chat nebo na info@vasdomovnik.cz a brzy se dovíte, co ještě nevíte.